Όπως όμως ανέφερε, μιλώντας στην εφημερίδα ThessNews, ο γενικός γραμματέας του σωματείου ιχθυεμπόρων Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Γεωργιάδης, στην πράξη, αυτό έχει να γίνει εδώ και οκτώ χρόνια.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ Α.Ε.), Παναγιώτης Σταμπουλίδης σημείωσε πως «οι έλεγχοι στη Μηχανιώνα είναι από δειγματοληπτικοί και σποραδικοί μέχρι ανύπαρκτοι». Για να προσθέσει λέγοντας ότι «Το γεγονός δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στους καταναλωτές και τους εμπόρους».
Το πρόβλημα συνίσταται στο γεγονός ότι οι κτηνίατροι που είναι αρμόδιοι γιαυτούς τους ελέγχους, αρνούνται να βρίσκονται τη νύχτα στην ιχθυόσκαλα της Νέας Μηχανιώνας, εφόσον δεν πληρώνονται υπερωρίες.
Σχολιάζοντας ο διευθυντής της ιχθυόσκαλας, Δημήτρης Αργυριάδης παρατήρησε ότι: «Η ιχθυόσκαλα πληρώνει για να υπάρχουν κτηνίατροι. Κάθε μήνα πληρώνουμε τα λεγόμενα κτηνιατρικά τέλη. Δεν μπορούσαν να βρουν τη φόρμουλα να παίρνουν νυχτερινά κλπ. Εμάς μας ενδιαφέρει να υπάρχει κτηνίατρος και πληρώνουμε. Τι άλλο να κάνουμε;»
Η απουσία κτηνιατρικών ελέγχων δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα των ψαριών που καταλήγουν στους καταναλωτές. Και όπως δηλώνει ο γενικός γραμματέας του σωματείου ιχθυεμπόρων Θεσσαλονίκης κ. Γεωργιάδης: «Δεν γίνονται έλεγχοι. Μπορεί να πωληθεί οτιδήποτε, χωρίς να ενδιαφερθεί κανείς. Δεν είναι λογικό. Πρόκειται για τη δημόσια υγεία».
Όπως λένε οι ασχολούμενοι με το εμπόριο ψαριών, εκτός από τα ζητήματα της ποιότητας, υπάρχουν και οι επιτήδειοι, που προσδοκώντας εύκολο οικονομικό κέρδος εκμεταλλεύονται την απουσία ελέγχων, βαφτίζοντας «ελληνικά» τα ξένα αλιεύματα.
Πάντως ο διευθυντής της ιχθυόσκαλας κ. Αργυριάδης είναι καθησυχαστικός, λέγοντας ότι «τα ψάρια είναι φρεσκότατα. Μέσα από την ιχθυόσκαλα φεύγει μόνο φρέσκο ψάρι».